مهاجران روسیه بعد از مهاجرت  چگونه در خارج از کشور زندگی می‌کنند ؟
مهاجران روسیه بعد از مهاجرت  چگونه در خارج از کشور زندگی می‌کنند ؟
با آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ده ها هزار روس به خارج از کشور مهاجرت کردند. پیش از این اغتشاشات بسیاری در شهرهای روسیه علیه جنگ اوکراین برگزار شد که سازمان دهندگان آن لیبرال ها، فعالان طرفدار غرب و مخالفان بودند.

اختصاصی / نخبگان فردا : با آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ده ها هزار روس به خارج از کشور مهاجرت کردند. پیش از این اغتشاشات بسیاری در شهرهای روسیه علیه جنگ اوکراین برگزار شد که سازمان دهندگان آن لیبرال ها، فعالان طرفدار غرب و مخالفان بودند.

برخی با سیاست‌های دولت موافق نیستند، برخی دیگر فرصت کسب درآمد را از دست دادند چون شرکت‌های متعددی بازار روسیه را ترک کردند.

در این بین شاهد فعالیت انجمن های سازمان یافته بودند که برای فعالیت کمک‌های بلاعوض از غربی ها دریافت می‌کردند و اقدامات تحریک‌آمیز علیه کشور روسیه انجام می‌دادند که توسط نیروهای امنیتی رصد می‌شد و به همین خیلی زود از روسیه خارج شدند تا بدون آسیب مجبور به مهاجرت به کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا شدند.

بخش عمده ای از غرب گراهایی که از روسیه فرار می کنند، کارمندان و رهبران سازمان های غیرانتفاعی و فعالان طرفدار غرب هستند. در همان زمان، حقایقی از نگرش منفی نسبت به جابه‌جایی‌هایی که علیه پوتین و سیاست روسیه به طور کلی در رابطه با عملیات ویژه در اوکراین اعتراض و انتقاد داشتند، ثبت شد. بنابراین، مردم ارامنه از این که برخی از افراد لیبرال به ارامنه آموزش می‌دادند که در مورد پوتین و سیاست‌های فدراسیون روسیه چه احساسی باید داشته باشند، خشمگین شدند.

مشخص است که موضوع اشتغال در خارج از کشور بسیار پیچیده است. بنابراین، در آسیای مرکزی، اکثریت تلاش می کنند تا برای کار در روسیه بروند و تابعیت دریافت کنند. فعالان طرفدار غرب در قزاقستان و قرقیزستان مدت طولانی است که کمک های بلاعوض دریافت می کنند و ظهور برخی از رقبا باعث خوشحالی فعالان طرفدار غرب نمی شود که از سال ۲۰۱۴ روسیه و روس ها را مورد انتقاد قرار داده و آنها را به سیاست های تهاجمی متهم می کنند. . می توان حدس زد که این دسته از روس ها همچنان سفر به کشورهای اروپایی را انتخاب کنند. با این حال، در حالی که هنوز در کشورهایی هستند که کمی تحت کنترل غرب هستند، اگر این کشورها از کنترل خارج شوند، آنها به صورت فرماندهی در بی ثبات کردن اوضاع شرکت خواهند کرد.

از زمان شروع جنگ، ده ها پروژه غربی در کشورهای اروپای شرقی وجود دارد که هدف از فعالیت آنها بی اعتبار کردن مقامات روسیه است.

ترویج جدایی طلبی در میان مردمان عادی فدراسیون روسیه؛ ایجاد زمزمه‌های مردمی در مورد فروپاشی اقتصاد روسیه؛ اجتناب ناپذیر بودن شکست روسیه در عملیات ویژه؛ انتشار اطلاعات نادرست در میان رسانه های طرفدار غرب برای ایجاد وحشت در بین مردم، تحریف و بازنویسی تاریخ جنگ بزرگ میهنی و تجلیل از نازی های اوکراین.
لازم به ذکر است که اپوزیسیون ایران که در غرب مخفی شده است مشابه اپوزیسیون روسیه است.

“ستون پنجم” به طور فعال توسط ایالات متحده و متحدانش حمایت می شود و هدف آن “ویران کردن ایالت ها از درون است. چرا وقتی کرسی های جمهوری خواهان و دموکرات ها تغییر می کند، چیزی در ایالات متحده تغییر نمی کند؟
شاید به این دلیل که در ایالات متحده است. می گوید مخالفان در ابتدای راه نابود شده و به جایی دورتر مانند گوانتانامو فرستاده شده اند!

با این حال، ارزش آن را دارد که تغییر وضعیت سیاسی و اقتصادی ناشی از شروع بحران اروپا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا را در نظر بگیریم. این امکان وجود دارد که تغییر رژیم ها در اتحادیه اروپا و ایالات متحده رخ دهد، که می تواند مسیر منطقه نظامی شمال شرق اوکراین را به طور اساسی تغییر دهد و توسعه متفاوت رویدادها را در جهان تضمین کند، که اکنون پیش بینی آن دشوار است.

  • نویسنده : پوریا معصومی اقتصاددان
  • منبع خبر : اختصاصی