اعتماد به استانداران سراسر کشور
اعتماد به استانداران سراسر کشور
استاندار مازندران: به استانداران اعتماد کنید چرا که بسته به شرایط استانی نیازمند تصمیم‌های آنی و فوری درون استانی برای فروکش کردن کرونا هستیم.
به گزارش نخبگان فردا حسین زادگان در ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری مازندران که با حضور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد گفت: به استانداران اعتماد کنید چرا که آن‌ها بسته به شرایط استانی نیازمند به تصمیم‌های آنی و فوری دورن استانی هستند.
او با بیان اینکه نگاه استانی به مازندران باید تغییر کند، گفت: مازندران همواره مقصد گردشگری بوده و نیازمند نگاه ملی به ویژه در ایام فراگیری کرونا است.
استاندار مازندران همچنین تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای را برای کنترل شیوع کرونا ضروری دانست و گفت: علاوه بر تصمیمات استانی، تصمیمات منطقه‌ای هم می‌تواند به اجرای صحیح، دقیق و نظارت بیشتر بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی کمک کند.
حسین زادگان با بیان اینکه کمترین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فرودگاه ها، نانوایی‌ها و پاساژ‌ها انجام می‌گیرد افزود: کمیته‌های استانی نظارتی در استان‌ها تشکیل با اعمال جریمه‌ها و مجازات‌ها با کسانی که شیوه نامه‌ها را رعایت نمی کنند برخورد می شود.
او با ابراز نگرانی از پایان ایام عزاداری بعد از ایام صفر خواهان افزایش اختیارات استانی شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست با بیان اینکه تاکنون ۷میلیون غربالگری در سه مرحله توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای جمعیت استان انجام شده است گفت: ۷۷۰تخت نیز به منظور مراقبت‌های بهتر از ابتدای شیوع کرونا به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شد.
دکتر موسوی افزود: برای تامین ۱۷دستگاه اکسیژن ساز ۳۲میلیارد تومان هزینه شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این نشست از حاد شدن وضعیت ابتلا به کرونا در تهران ابراز نگرانی کرد و افزود: مجاورت و سفر‌های متعدد به مازندران از پایتخت موجبات افزایش ابتلا به کرونا در مازندران می شود.
کم شدن و تعویق در پرداخت کارانه کادر درمان هم از جمله مسائلی است که انتظار می‌رود با حمایت‌های دولت پرداخت شد.
  • نویسنده : ق.ش