پاره ای از فضیلت غدیر در کتاب غدیر قلب اسلام به قلم سمیه اکبری فرد
پاره ای از فضیلت غدیر در کتاب غدیر قلب اسلام به قلم سمیه اکبری فرد
از این بیان ها روشن می شود که روز غدیر همسنگ روز دحوالارض، نیمه ماه رجب، نوروز و امثال آن نیست، بلکه به مراتب از این روزها باعظمت تر و ارجمندتر است.

به گزارش خبرنگار نخبگان فردا حامی کوماهی ، بالاترین عیدهاازمیان روزها و مناسبتها، روز غدیر در زبان روایات بسان عید فطر، عیدقربان، روزجمعه عید خوانده شده است وبلکه با صیغه تفضیلی مانند «افضل الاعیاد، برترین عیدها»و «عیدالله اکبر، عید بزرگتر خداوند» درباره عظمت این روز روایت شده است ، که امام صادق علیه السلام به یکی از اصحاب خود فرمودند:لّعَلَّکَ تَری أنَّ الله خَلق یوماً أعظَمَ حَرَمه مِنه؟لا وَالله لاوَالله؛شاید بپنداری که خدا روزی بزرگتر از آن (روز غدیر)آفریده باشد، نه بخدا نه بخدا.از این بیان ها روشن می شود که روز غدیر همسنگ روز دحوالارض، نیمه ماه رجب، نوروز و امثال آن نیست، بلکه به مراتب از این روزها باعظمت تر و ارجمندتر است. ارزشی را که عید غدیر برای ما به ارمغان آورده است، نسبت به همه ی رویدادهاگرانبهاتر است، ولذا حتی بعثت پیامبراکرم صلی الله علیه واله که در آن تجلی اعظم الهی صورت گرفته، افضل اعیاد خوانده نشده است.

با فضیلت ترین عید امّت پیامبر اکرم صلی الله علیه واله روایت شده است که فرمودند:یَومَ غَدیر خُم اَفضَلَ اَعیادَ اُمَتی وَ هُوَ الیومَ اَلَّذی أمَرنیَ الله تَعالی ذِکرَه فیه بِنَصَبِ أَخی عَلیِ بنَ ابیطالِب ، عِلماً لِأمَّتی تَهتَدونَ بِه مِن بَعدی؛ وَهُوَ الیومَ اَّلذی أَکمَل الله فِیهِ الدّین، وَأَتمَ عَلی أُمَّتی فِیه النِعمَه، وَرَضی لَهُم الإسلامَ دینا….۱روز غدیر خم ، بهترین عیدهای امت من  است و روزی است که خدا مرا فرمان داد برادرم علی بن ابیطالب علیه السلام را به جانشینی خویش نصب نمایم تا در نبود من، مردم به وسیله ی او هدایت شوند. نیز در این روز خداوند دین را کامل ونعمتش را برامت من تمام نمود ودین اسلام را برای انان برگزید . 

افضل الاعیاد امام صادق علیه السلام دریک روایت صحیح السند فرموده اند :وَیَوم غَدیرخُم أَفضَلَ الأعیادِ…: و روز عید غدیر خم، برترین عیدهاست