تسهیلات ارزان قیمت برای جبران خسارت کرونا
تسهیلات ارزان قیمت برای جبران خسارت کرونا
دکتر ربیعی: امسال بین ٣٥٠ تا ٤٠٠ هزار شغل را پیش بینی کرده ایم.
دکتر ربیعی گفت: امسال بین ٣٥٠ تا ٤٠٠ هزار شغل را پیش بینی کرده ایم که بخشی از این تثبیت شغل با منابعی که برای کرونا در نظر گرفته شد با تسهیلات ارزان قیمت انجام شد.
سخنگوی دولت در حاشیه افتتاح مجموعه رستوران های ونوس در نوشهر، گفت: با شیوع ویروس کرونا بخش خدمات و گردشگری استان مازندران خسارت های زیادی متحمل شده است.
دکتر ربیعی به طرحهای دولت برای رونق دوباره بخش گردشگری و به حرکت درآمدن چرخهای اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با کنترل ویروس کرونا و محدودتر شدن آن در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات بیشتر مراکز خدماتی و گردشگری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تثبیت شغل یکی از استراتژی‌های ستاد اقتصادی دولت است، گفت: امسال با توجه به شرایط خاص کشور بین ٣٥٠ تا ٤٠٠ هزار شغل را پیش بینی کرده ایم که بخشی از این تثبیت شغل با منابعی که برای کرونا در نظر گرفته شد با تسهیلات ارزان قیمت انجام شد.
سخنگوی دولت ادامه داد: برخی از این تثبیت شغل با بیمه بیکاری در کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی دنبال شد،  همچنین برخی بنگاه‌هایی که آسیب زیادی دیدند نیز از تسهیلاتی که می شد در بازار برایشان ایجاد کنیم تثبیت شغل صورت گرفت.
ربیعی با اشاره به اینکه اکنون از شوک اولیه ناشی از کرونا در اقتصاد خارج شده ایم، گفت: بیش از سه میلیون و ٥٠٠هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفت که خوشبختانه یک میلیون و٦٠٠ بازگشت به شغل در این ایام انجام شد.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا یک میلیون و ٣٠٠هزار نفر کار خود را از دست دادند که از این تعداد یک میلیون و٢٠٠هزار نفر زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.
ربیعی گفت؛ دولت با تصمیم گیری های بموقع و ایجاد شیوه نامه های بهداشتی برای حفظ سلامت جان مردم، جلوی بحران اقتصادی را گرفت.
سخنگوی دولت در ادامه گفت: دولت از امروز تا نیمه اول سال ١٤٠٠ از یک ونیم میلیارد دلار پول روستایی که با اذن مقام معظم رهبری اخذ شد ٦هزار و پانصد میلیارد تومان برای حمایت از اشتغال‌های متوسط پایین و شکوفایی مشاغل روستایی اختصاص داده است.

ربیعی گفت: با اختصاص این تسهیلات که هم پایه‌های پولی را افزایش می دهد و هم شغل جدید ایجاد می کند موفق خواهیم شد بخشی از بیکاری کرونا را جبران و بنگاه‌های آسیب خورده را احیا کنیم.

یادآورمی شود سخنگوی دولت که برای افتتاح چند طرح گردشگری و صنعتی وارد مازندران شده صبح امروز مجموعه رستوران‌های ونوس دریا در روستای کهنه سرای شهرستان نوشهر را افتتاح کرد.

این واحد پذیرایی در زمینی به مساحت ٥هزار مترمربع و دو هزار متر مربع ساختمان رستورانی در منطقه کهنه سرا نوشهر با هزینه ۲۲ میلیارد تومانی ساخته و تجهیز شد.

افتتاح شرکت پیوند هراز (آب آشامیدنی اوتیسا) بعنوان طرح اشتغال روستایی روستای آبکله سر کوچک شهرستان تنکابن و بازدید از چند طرح اشتغال روستایی در شهرستان عباس آباد واقع در روستا‌های کرکاس و بائوج خیل از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک روزه سخنگوی دولت است.

  • نویسنده : ق.ش